lolebazkoniazin lolebazkoniazin .

lolebazkoniazin

رفع نم و رطوبت

قبل از اينكه از رفع نم ديواربدون تخريب حرف بزنيم،در مورد نم وعوارض آن صحبت مي كنيم.ساكنين ساختمان ها اغلب با چالش هاي متفاوتي روبه رو مي شوند يكي از اين چالش ها نم ورطوبت است.نم در محل هاي مختلفي از جمله ديوارهاي بيروني،سقف،سرويس بهداشتي،كمد ديواري ولوله فاضلاب ايجاد مي شود.از عوارض ومشكلات نم بوي بد،بوجود آمدن قارچ ها وباكتري ها كه باعث بيماري مي شوند و وجود مگس در محل ايجاد نم ورطوبت مي باشد

 

نم ورطوبت
 

عوامل ايجاد نم ورطوبت در تهران

براي ايجاد نم ورطوبت در تهران علل مختلفي وجود دارد كه به چند مورد آن اشاره ميكنيم:

1- نم و رطوبت ناشي از نشتي و تركيدگي لوله آب و فاضلاب

همانطور كه مي دانيد تمامي لوله هاي آب و فاضلاب به علت زيبايي ساختمان معمولا از داخل ديوار، كف و سقف عبور مي كند. با گذشت زمان ممكن است لوله ها دچار مشكلاتي نظير فرسودگي، شكستگي و تركيدگي مي شوند كه مي تواند به مرور بدون هيج علامتي رطوبت را به ساير نقاط گسترش دهد. نم و رطوبت حاصل از نشتي و تركيدگي به سرعت جذب ديوار شده و همين عامل سبب مي شود ديوار پوسته پوسته شده و يا ترك هاي ريز و بعضا بزرگي را ايجاد نمايد.

در خصوص تركيدگي و نشتي بسيار اهميت دارد كه محل دقيق آن قبل از گستردگي بررسي شود. براي رفع نم و رطوبت معمولا به كمك شركت هاي لوله كشي ساختمان تهران اين مورد توسط لوله كش ماهر و با روش تشخيص تركيدگي لوله با دستگاه انجام مي گيرد.

اگر  لوله شما دچار نشتي و يا تركيدگي است در اولين فرصت با شماره هاي داخل سايت تماس بگيريد تا همكاران ما در اسرع وقت در محل شما حاضر شده تا تشخيص رفع نم و رطوبت با دستگاه مخصوص را انجام داده و آن را به طور كامل بر طرف نمايند.

نم به خاطر تركيدگي لوله
 

 

2- عايق كاري و ايزوگام نادرست ديوار، سقف، كف و …

يكي ديگر از معضلاتي كه باعث ايجاد نم و رطوبت در ساختمان ميشود عايق كاري نامناسب محل هايي است كه همواره با رطوبت سر و كار دارند. ايزوگام و قيرگوني آشپزخانه، سرويس بهداشتي، حمام و … بسيار مهم است و اگر بدون دقت و با مواد بي كيفيت انجام شود مي تواند به مرور زمان نم و رطوبت را به ظبقات پايين و واحدهاي مجاور گسترش دهد. در اين موارد تشخيص كارشناسان اين است كه ايزوگام محل مورد نظر سوراخ شده و بايد براي جلوگيري از نشتي بيشتر آن را تعويص نمايد.


 

 

3- وجود مشكل در سيستم لوله آب و فاضلاب ساختمان

موارد بيشماري را ميتوان براي اين قسمت در نظر گرفت كه عمده مشكلاتي كه در ساختمان به وجود مي آيد به اين بخش مربوط ميشود. مواردي همچون:

نصب نادرست سيفون روشويي، لباسشويي و ظرفشويي
مشكل تخليه فاضلاب ساختمان و پر شدن سريع چاه
اشتباه در نصب روشويي
نداشتن شيب مناسب كف شورهاي آشپزخانه، سرويس بهداشتي و حمام
مشكل نشتي و يا تركيدگي در لوله آب و فاضلاب
نشتي آبگرمكن و پكيج شوفاژ ديواري
و …
مهمترين نكاتي هستند باعث تشكيل نم و رطوبت در يك سازه مي شوند. هر كدام از موارد بالا نياز به متخصصين با تجربه دارد تا با بررسي مناسب و استاندارد بدون كمترين هزينه تشخيص تركيدگي لوله ساختمان را انجام دهند.

4- نفوذ آب باران

اگر در سقف ساختمان خود اثراتي از نم و رطوبت مشاهده كرديد به احتمال زياد ايزوگام پشت بام سوراخ شده و درزهايي را ايجاد كرد كه در هر بارندگي آب به داخل ساختمان نفوذ مي كند. نفوذ اب باران بيشتر در فصل بارندگي اتفاق مي افتد اما بهتر است در زمان مناسبي محل نشتي را پيدا كنيد و با استفاده از مواد عايقي با كيفيت تمامي درزها را بپوشانيد.

5- شيب بندي غير اصولي پشت بام

شايد براي شما هم پيش آمده است كه محلي هايي را در سقف مشاهده مي كنيد كه دچار نم و رطوبت هستند اما دليلي براي آن پيدا نميكنيد. در اين مواقع بهترين كار مراجعه به پشت بام ساختمان است چرا كه در بيشتر مواقع سطح ايزوگام دچار درزهايي است كه در زمان بارندگي برف و باران را جذب خود مي كند و به مرور خود را به صورت زطوبت خود را در ديوار و سقف نشان مي دهد.

براي رفع نم و رطوبت ناشي از جمع شدن اب برف و باران در پشت بام اگر بتوانيد محل دقيق شكاف و سوراخ ايجاد شده در ايزوگام را پيدا كنيد با چند روش ساده مي توان محل ورود آب به سقف و ديوارها را براي هميشه پوشاند.

6- بندي كشي ناقص سراميك سرويس بهداشتي و حمام

معمولا نم و رطوبتي كه منجر به آسيب هاي جدي به ساختمان ميشود اشتباهاتي است كه هنگام ساخت و ساز و بازسازي ايجاد ميشود. رعايت نكردن اصول اوليه نظير استفاده از ايزوگام غير استاندارد، بندكشي نشدن بين فضاي سراميك حمام، سرويس بهداشتي و … از مهمترين مواردي هستند كه اگر بر طرف نشود مي تواند نم و رطوبت حاصل شده را به طبقات پايين منتقل كند.

نكته ديگري كه در بندكشي وجود دارد با مرور زمان مواد بين سراميك ها شسته ميشود كه براي بر طرف كردن اين مشكل مي توانيد با ابزارالاتي كه براي اين منظور وجود دارد و كمي دوغاب سيمان استفاده نماييد تا تشخيص تركيدگي لوله بدون تخريب انجام شود.

7- وجود ترك در ديوار و سقف

وجود ترك در ديوار ساختمان مي تواند علت هاي فراواني داسته باشد. اگر منزل شما هم ترك هاي ريز و درشتي دارد بايد آن را به سرعت بر طرف نماييد تا اگر رطوبتي در آن تشكيل شده از بين برود. براي اين كار مي توانيد محل هاي شناسايي شده را با گچ يا سيمان به راحتي بپوشانيد.


 

 

 

 

10 راه جلوگيري از نم و رطوبت ساختمان
اگر بخواهيم به صورت كلي اين مسئله را بررسي كنيم راههاي بيشماري براي رفع نم و رطوبت ساختمان و جلوگيري از ايجاد آن وجود دارد. اما نكته اي كه بايد مد نظر قرار دهيد ما به دنبال مهمترين روش هايي هستيم كه با كمترين زحمت و هزينه از تشكيل رطوبت در محيط خانه پيشگيري كند. در ادامه قصد داريم بهترين راههاي پيشگيري از ورود انواع نم و رطوبت به محيط خانه صحبت كنيم.

1- بررسي مداوم  لوله هاي ساختمان
يكي از راههايي كه مي تواند تا مدتها محيط خانه را عاري از هر گونه رطوبت نگهدارد بررسي و چك كردن مداوم لوله ساختمان است. با استفاده از چك ليست هاي مختلف به راحتي مي توانيد از سلامت لوله هاي آشپزخانه، حمام، روشويي، سرويس بهداشتي و …. اطمينان حاصل كنيد و چنانچه با مشكلاتي نظير نشتي و تركيدگي لوله، زنگ زدگي مواجه شديد بتوانيد به سرعت روند پيشروي آن را متوقف كرده و آن را در نقطه شروع از بين ببريد.

راه ديگري كه مي توانيد پي ببريد كه آيا لوله هاي شما در سلامت كامل هستند استفاده از لوله كش با تجربه مي باشد. چرا كه اين افراد با سابقه بسيار بالايي كه در اين حوزه دارند مي توانند شما را در اين كار راهنمايي كنند.

 

2- لوله هاي قديمي را با لوله هاي جديد تعويض كنيد
اگر جنس لوله هاي ساختمان شما از جنس آهني بوده و از زمان نصب آن سالها مي گذرد بهتر است قبل از اينكه دچار قرسودگي، تركيدگي و … شوند و خسارتهاي بيشتري را به شما تحميل كند آنها را تعويض نماييد. امروزه لوله پليكا، لوله پنج لايه و … از كيفيت بالاتر و عمر مفيد چند برابري نسبت به لوله هاي قديمي هستند كه مي تواند در رفع نم و رطوبت بدون تخريب بسيار ارزنده باشد.


 

3- استفاده از عايق هاي ضد رطوبت
استفاده از عايق هاي ضد رطوبت نظير انواع رنگ ساختمان، كاغذ ديواري و … براي خانه هايي كه رطوبت بيش از اندازه در ديوارها مشاهده ميشود مي تواند بسيار موثر باشد. با اين كار علاوه بر رفع نم و رطوبت ساختمان، هنگام تميز كاري نيز مي توانيد با يك دستمال مرطوب اين كار را انجام دهيد.

4- نصب تهويه مناسب در خانه
نصب تهويه مناسب در محيط هاي مرطوب نظير حمام و سرويس بهداشتي مي تواند تا حدود بسيار زيادي هواي نم دار را به خارج از محيط خانه هدايت كند. در ساختمان هايي هم كه داراي تهويه هستند اما محيط همچنان داراي رطوبت است بهتر است دستگاه خود را با يك دستگاه پر قدرت تر تعويض نمايند تا مشكلشان بر طرف شود.

5- رطوبت محيط را كاهش دهيد
اگر محيط منزلتان داراي رطوبت بيش از استاندارد مي باشد توصيه ميكنيم تا مي توانيد خانه را گرم نگهداريد. استفاده از لوازمي همچون شيشه دوجداره و ترموستان اتاقي مي تواند در كاهش رطوبت منزل كارآمد باشد.

6- استفاده از نمك براي كاهش رطوبت ساختمان
اين پيشنهاد براي افرادي است كه تمامي راههاي پيشگيري نشت يابي لوله با دستگاه را امتحان كرده اند اما تاكنون به نتيجه دلخواه نرسيده اند. در اين روش كافي است مقداري نمك را در يك ظرف ريخته و آن را در محل هايي كه داراي رطوبت شديد هستند قرار دهيد. وجود نمك باعث ميشود رطوبت به سرعت جذب شود. اگر رنگ نمك پس از چند روز تغيير كرد مي توانيد آن را عوض كنيد.


7- خشك كردن لباس خارج از خانه
سعي كنيد لباس هاي خيس و مرطوب را در تراس و حياط خانه خشك نماييد. در صورت امكان مي توانيد از خشك كن لباسشويي نيز براي خشك كردن كمك بگيريد.


 

8- استفاده از مواد اوليه با كيفيت
يكي ديگر از روش هايي كه مي تواند رفع نم و رطوبت ساختمان را به همراه داشته باشد به كار بردن لوله هاي با كيفيت و نسل جديد است. هر چقدر لوله ها و شكل لوله گذاري اصولي و استاندارد باشد مي تواند در دراز مدت خيال شما را از بروز هر گونه نشتي و رطوبت راحت كند.

9- هنگام پخت و پز دقت كنيد
تابه هاي موجود در اجاق گاز و همچنين كتري ها مي توانند مقدار قابل توجهي بخار و رطوبت توليد كنند. در هنگام پخت و پز ، درب قابلمه ها را به حداقل برسانيد تا تراكم پنجره هاي آشپزخانه شما كم شود. در هنگام استفاده از اجاق گاز، هود را روشن كنيد و پس از اتمام كار به مدت پنج دقيقه بگذاريد تا روشن شود تا هوا پاك شود. فراموش نكنيد كه فيلتر را به طور مرتب روي هود اجاق گاز خود تعويض كنيد تا مطمئن شويد با حداكثر كارآيي كار مي كند.


 

10- جاي نفس كشيدن بگذاريد
مي توان در پشت مبلمان و اثاثيه اي كه ديوارهاي بيروني سردتر را لمس مي كنند، تشكيل رطوبت و در نتيجه رشد كپك را به همراه داشته باشد. سعي كنيد مبلمان را چند سانتي متر از ديوارهاي خارجي قرار دهيد تا هوا به گردش در بيايد. اگر تراكم زيادي روي پنجره ها احساس مي كنيد ، پوشش هايي را انتخاب كنيد كه مي توانند كاملاً بدون قاب باشند. يك طول پرده يا ريل پرده اي متناسب را نصب كنيد كه به شما امكان مي دهد پرده ها را به خوبي از پنجره دور كرده و پرده ها را روي طاقچه پنجره نصب كنيد.

براي برطرف كردن مشكل نم و رطوبت با يكي از شركت هاي معتبر تماس بگيريد

لوله بازكني تهران

مجموعه لوله بازكني آذين يكي از شركت هاي رسمي و ثبت شده در اين زمينه مي باشد كه تمام فعاليت هاي آن زير نظر اتحاديه صورت ميگيرد. براي اطلاع و آشنايي بيشتر با خدمات لوله بازكني تهران مي توانيد به آدرس https://lolebazkoniazin.com مراجعه نموده يا با شماره تلفن(09370373329) تماس بگيريد. اين مجموعه در سايرشهرهاي ايران از جمله  لوله بازكني همدان ، لوله بازكني قزوين ،لوله بازكني كرج و....فعال و آماده خدمات رساني مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 5
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۴:۲۸ توسط:علي موضوع: نظرات (0)